Lucas Super Sandwich a împlinit un an și a devenit brand național. La mulți ani!
Acest articol l-am fi putut foarte ușor intitula „Cum se creează si crește un brand”. Un brand 100% românesc. Un brand care nu a pornit din birourile pline de pretenții ale vreunei agenții de branding multinaționale, ci din studioul nostru de creație. Este o poveste de succes în care am pus multă muncă, pricepere dar și răbdare. Totul s-a construit pe o relație foarte bună cu beneficiarul.
Cum a pornit totul?
De la o ideea bună pe care clientul nostru, Lucas, a prins-o într-unul din concediile pe care le-a făcut în primăvara- vara anului 2009.
Primii pași
Mai întâi, îmi aduc aminte, Lucas a venit la noi cu un prieten care voia un pachet de branding pentru firma lui de mobilier de lemn masiv. I-am făcut câteva variante de sigle, de cărți de vizită…până la urmă nu a ieșit nimic, omul voia să iasă pe gratis. Muncă speculativă se cheamă în termeni tehnici. Așa că am renunțat.
Lui Lucas însă i-a plăcut ceea ce am făcut pentru prietenul lui, și-a luat inima în dinți și ne-a spus că și el are o idee… Asta era prin iulie 2009. Are o idee în care crede foarte tare. Am stat de vorbă, ne-a plăcut și nouă și ne-am pus pe treabă.
În timp ce noi căutam sigla potrivită, culorile… Lucian bătea orașul în căutare de spațiu. Prin august noi eram gata cu logo-ul, cu designul ambalajelor, șorțurile fetelor, paharele, gama de culori… Lucian căuta încă un spațiu. De produs încă nici nu putea fi vorba…
În primele zile ale lui septembrie, cred, a găsit locația potrivită. Timișoara, în Piața Unirii. A venit fericit la noi să ne spună: era deja un pas înainte. Noi aveam o coală cu grafica, la nivel de concept, care arăta foarte bine, iar el – un spațiu pentru care trebuia în primul rând să se gândească de unde scoate chiria. Ne-am dat seama că începea greul…
Trebuia amenajat spațiul, erau necesari bani și pentru utilaje, trebuia angajat personal și mai era și partea noastră… De bănci nici nu putea fi vorba. Nimeni nu stătea de vorbă cu o firmă proaspăt înființată, fără istoric…bonitate…chestii de genul ăsta.
Ideea era însă prea frumoasă ca să se irosească.
Am decis ca în ceea ce ne privește să credităm startul afacerii. Pratic ne-am asumat riscul să ne luăm banii pentru munca depusă undeva peste câteva luni când firma avea să meargă și să acopere din investițiile inițiale sau niciodată.
În ultimele zile ale lui octombrie 2009, după ce a venit și cuptorul pentru copt pâinea, am avut și primele mostre de produs…
Era chiar un Super Sandwich!
Ne-am pus repede pe pozat pentru pliantele si meniurile de deschidere. Mai trebuia realizat și meniu pentru perete, așteptam ambalajele personalizate… Totul contra cronometru.
Anul trecut pe vremea asta număram primii clienți intrați la Lucas Super Sandwich. Fiecare lună care a trecut a adus un plus în ceea ce privește modul de prezentare, servire… Încet, încet sandwich-eria și dobândit identiatea inconfundabilă. A ajuns subiect pe bloguri și loc de întâlnire pentru tineri…
Ieri Lucas Super Sandwich a împlinit un an!
Și ce putea să fie mai frumos la împlinirea unui an decât să poți deschide încă două locații la Sibiu și București. Practic la un an de la deschidere Lucas Super Sandwich a devenit brand național și cu asta ne mândrim și noi.
P.S. – Foarte curând vom lansa și site-ul Lucas Super Sandwich!