Lipsa de creativitate naste o VEGETAtie in design
Sigur pentru noi românii, mai ales pentru cei din vestul țării, Vegeta înseamnă amestecul de legume bun la toate. Chiar dacă azi găsim deja pe rafturile magazinelor și alte branduri, când ne facem lista de cumpărături fac pariu că pe ea oricum scriem Vegeta. Brandul croaților de la Podravka a impus o linie care ulterior a început să fie copiată nu doar ca produs ci și ca ambalaj.
Într-o mare lipsă de inspirație, ca să nu spun de creativitate, bucătarul stilizat de pe pungile albastre îl regăsim acum pe multe ambalaje. Unii au mers până acolo încât să caute personaje care seamănă cu desenul, persoane pe care să le pozeze în aceeași postură. Până și gestul din ilustrația originală este atent reprodus…
Din punctul meu de vedere o asemenea abordare în designul de etichetă este cel puțin jalnică, dacă nu de condamnat.
Iată un exemplu surprins zilele trecute într-unul din marile magazine din Timișoara. Lângă standul Vegeta așezate baxurile de ulei de palmier cu bucătarul… în oglindă.