Hai că nu e mare lucru
Hai că nu e mare lucru, una dintre replicile mele „preferate”. Îmi „place” nespus să o aud când discut despre o lucrare.
Sunt aproape douăzeci de ani de când navighez cu studioul nostru de creație prin valurile agitate ale economiei românești. Afirmația de mai sus nu îmi mai poate produce decât un zâmbet amar. Ultimii ani m-au ferit de ea și tocmai când am crezut că a dispărut mi-a răsunat din nou în urechi, zilele trecute.
Replica care-mi „place”
Trebuie să recunosc că și acum zâmbesc. Mă gândesc la domnișoara care mi-a spus-o și dacă nu ar fi angajata unui bun prieten care știu că judecă altfel lucrurile, n-aș fi acceptat proiectul. Vă întrebați de ce? Simplu, pentru că după atâția ani de lucru în domeniu am înțeles ce înseamnă „hai că nu e mare lucru”…
Am învățat din păcate pe propria-mi piele și sunt convins că pentru foarte mulți tineri abia intrați pe piața graphic designului, postarea mea nu va fi o lecție. Cel puțin nu acum. O vor aprecia peste ani, dacă vor mai fi în domeniu.
„Hai că nu e mare lucru” ascunde de cele mai multe ori lipsa de cunoștințe în domeniu. Subaprecierea muncii pe care urmează să o prestați. Pentru o persoană care face grafică cu adevărat, oricare dintre cele două constituie un semnal de îngrijorare. Vă sfătuiesc ca ori de câte ori auziți această replică să nu treceți peste! Nu o considerați o observație nevinovată. Clarificați lucrurile imediat cu interlocutorul dvs. Nu bateți palma până când nu sunteți convinși că acesta a înțeles în ce constă munca pe care urmează să o depuneți. Timpul necesar. Puneți înțelegerea pe o hârtie, de preferință contract. 😊
Nu vă bucurați că ați pus mâna pe o lucrare atunci când acest lucru se întâmplă în conjunctura descrisă mai sus. În majoritatea cazurilor veți presta un serviciu pentru care veți da tot ce aveți mai bun și la final veți fi prost plătiți. Dacă veți fi… :)))