Cea mai buna reclama a anului
Cea mai buna reclama a anului, cel puțin așa a fost desemnată de către câteva publicații de specialitate. Acuma nu știu dacă vă place sau nu. Cert este că spotul a fost distribuit masiv pe youtube unde a strâns mai bine de 15 milioane de vizualizări, iar pe canalele de social media, de exemplu pe Tik Tok, a rupt. Ideea includerii unui duo celebru din hip hopul anilor '90, Tag Team, a bifat capitolul nostalgic, iar piesa aleasă nu a făcut decât să puncteze și la capitolul distribuție. Repet, nu știu dacă vă place cea mai buna reclama a anului. E pe stil american. Dar ar fi foarte interesant dacă am încerca să facem un top al reclamelor, spoturilor video produse în 2021 în România. S-o fi produs vreunul cu pandemia asta? Uite chiar nu știu, dar mi-am dat o idee măcar pentru 2022. Facem pe anul viitor un top împreună? Până atunci, dacă n-ați văzut, vă mai las odată linkul pentru spotul de prezentare făcut de noi pentru GTR....
Spot video Air Canada
Hai să vă arăt un spot video Air Canada, care e făcut special pentru această perioadă a anului. Decembrie, pe lângă faptul că e perioada în care se călătorește poate cel mai mult, e luna în care cu toții ne-am dori să fim mai buni...
Film de prezentare pentru GTR
Film de prezentare pentru GTR! Generație Tânără România este o organizație neguvernamentală care oferă suport persoanelor aflate în situație de risc. GTR dezvoltă programe pentru minori neacompaniați, familii in situații dificile, victime ale traficului de ființe, violenței domestice, abuzului. Asociația gestionează programe de reintegrare și reinserție socială. Oferă suport psihologic și medical. În România, Generație Tânără este și branch al Serviciului Social Internațional. În filmul de prezentare GTR am folosit mai multe imagini pe care am reușit să le capturăm în decursul anilor în care lucrăm pentru această organizație neguvernamentală. Majoritatea cadrelor au fost filmate în România, dar sunt și bucăți filmate în Italia, Olanda, Elveția, Germania....
Creatia de continut pentru social media
Creatia de continut pentru social media este unul dintre lucrurile pe care le facem tot mai des este . În urmă cu câțiva ani, filosofia era “nu contează cum doar să fiu și eu prezent pe net”. Mai țineți minte paginile alea cu un fond plin de linkuri aruncate eventual în jurul unei imagini deformate? Era plin internetul de ele, azi le găsim la capitolul de exemple “așa nu!”. Ei bine, a durat ceva, până când conceptul a fost depășit cu: “Contează să am website, dar e foarte important și cum arată”. Filosofia asta, e drept, se menține, dar apariția social media a mai adăugat un must. Astăzi, cu Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Snapchat, TikTok, WhatsApp, Reddit, Facebook Messenger, Pinterest, Tumblr, WeChat… e greu și să ții pasul. Ca business, dacă nu ești activ măcar pe două canale social media, nu exiști. Ce înseamnă creatia de continut pentru social media? Ce înseamnă să fii prezent în social media? La nivel declarativ e simplu. Să-ți creezi o strategie de comunicare și în acord cu aceasta să postezi. Ei bine, aici vine problema. Și ea este legată și de partea de SEO sau Google, de care ați văzut că n-am zis până acum. Creatia de continut pentru social media înseamnă chiar să concepi și să postezi articole, imagini, filmulețe relevante pentru afacerea ta. Dacă cu ani în urmă “politica” de a da copy/paste la o imagine de pe net era o practică populară. Acum acest lucru comportă cel puțin două riscuri. Primul risc: Odată cu dezvoltarea internetului companiile mari care se ocupă de comercializarea imaginilor au creat softuri de protecție complexe. Acestea nu fac altceva decât să cerceteze zilnic internetul în căutarea de fotografii furate de pe net și repostate. Algoritmii după care funcționează sunt atât de bine puși la punct încât pot identifica o imagine chiar dacă înainte să o repostați ați încercat retușarea. E doar o chestiune de timp până când o să vă treziți în cutia poștală cu o citație din partea unui birou de avocatură. Ah, și să știți că funcționează și la noi în România. Al doilea risc Al doilea risc este mai degrabă o certitudine. Ține de indexarea pe motoarele de căutare. Chestia aia de care e interesat sau întreabă fiecare manager atunci când își face website. “Da mă găsește pe Google?”. Ei bine, “riscul” e că atunci când dai copy/paste chiar te găsește. Și nu doar că spidery Google identifică faptul că ai postat o...
O zi in vie, productie video
O zi in vie, productie video. Cu exact un an în urmă mă aflam într-una dintre cele mai renumite zone viticole din vestul țării. Am fost invitat acolo de un prieten. Recoltatul viței de vie era deja în desfășurare de câteva zile și era una dintre ultimele ocazii să mai prind ceva pe cameră. FILMARI IN PANDEMIE :) Nu trebuie să vă mai spun că eram în plină pandemie, cu vești dintre cele mai alarmiste, cu măsuri stricte, declarații de ieșire din oras, filtre de poliție… Teamă de interacțiune… În ciuda vremurilor pe care le trăiam, invitația m-a bucurat mult. Nu doar pentru că era un prilej bun de a mai ieși din casă. Asta pentru că dincolo de deplasarea la doar câteva sute de metri, până la cel mai apropiat magazin, aveam acum ocazia să “evadez” legal din oraș. În interes de serviciu! :) Era pentru prima oară când aveam să văd, pe viu, cum se face vinul. Așa…în trecut, am mai filmat “cum se face țuica”… mi-am mai jucat rolul de novice în ale băuturii, dar în vie, cu ocazia recoltatului, nu am mai fost. Cu noaptea în cap am pus în mașina toate sculele, camera de filmat, aparatul foto, baterii, trepiede, drone, lumini… etc și dis de dimineață, când soarele abia mijea peste vie, eram deja cu obiectivul pe ea. Sau pe el? :)). O zi, atât am avut la dispoziție, iar spre norocul meu ne-am bucurat și de vreme potrivită. Am alergat printre rânduri și am tras tot ce mi s-a părut mai interesant. Cirochini, găleți, mănuși, foarfece, tractoare, lăzi, storcator… încărcat, descărcat. Tot ce n-am reușit să prind în detaliu, am încercat să acopăr cu filmările cu drona. N-am avut timp de scenarii, regie, interviuri… A fost run&go totul. O experiență interesantă pe care am montat-o într-un scurt filmuleț, O zi in vie, produtie video pe care o adăugăm în galeria noastră....
Premiera in domeniul inscriptionarii auto
Premiera in domeniul inscriptionarii auto. Mi-a venit această idee și pentru că vorbim șantiere și echipamente de ridicat, dar poate și pentru că cei de la WLM m-au purtat în echipamentele lor pentru a vedea orașul...
Anak Malaezia este o reclama jenanta
Anak Malaezia este o reclama jenanta. Imaginea a fost realizată de un canal de streaming chinez. Posterul a fost creat anul trecut, cu ocazia Zilei Naționale a Malaeziei. Anak Malaysia se traduce defapt "Copilul Malaeziei" și scopul reclamei era acela de a promova, gratuit, producțiile video locale. Val de proteste...
Apple pariază pe rezistență
Apple pariază pe rezistență! În urmă cu ceva timp am scris o postare despre camera de pe noul iPhone. Despre versatilitatea acesteia. Despre modul în care se pot realiza producții video care să rivalizeze cu filme cu buget serios. Despre testele de anduranță Țin minte că în urmă cu ceva ani, odată cu aparția noilor iPhone, după epoca Steve Jobs, durabilitatea era unul dintre minusurile brandului. Internetul era plin de filmulețe. Teste de anduranță. Dincolo de "scăpatul" telefonului pe beton, de aruncatul de la diferite înălțimi, testul de îndoire era printre cele mai distribuite. Primnele teste de îndoire pe iPhone s-au făcut începând de la generația 6. Adică de undeva de prin 2015. Deși Apple nu a recuniscut niciodată problemele de îndoire, documente oficiale mai noi, relevă faptul că brandul din Cupertino era conștient de problemă. Au și apărut recent documente aduse ca probe într-un proces în care Apple e acuzată de problemele pe care le au ecranele telefoanelor datorită îndoirii. Potrivit acelor acte, Apple știa că gama iPhone 6 și iPhone 6 Plus erau mai predispuse îndoirii. decât modelele anterioare. iPhone 6 era 3.3 ori mai predispus îndoirii decât iPhone 5S, în timp ce mai marele iPhone 6 Plus era de 7,2 ori mai predispus. Ei bine iată că odată cu iPhone 12, Apple pariază pe rezistență scutului ceramic. Sticla cu care este acoperită seria de iPhone 12 a fost infuzată cu cristale nano ceramice. Asta face ca display-ul noilor iPhone 12 să fie de patru ori mai rezistent la zgârieturi și șocuri decât produsele din liniile anterioare....
Apple priveste spre un viitor trist
Un lucru pe care nimeni nu îl contestă: Apple a privit intotdeauna spre viitor. Toate device-urile introduse pe piață, indiferent de cât de controversate au părut la lansare, au forțat schimbarea. De data asta însă putem spune că Apple priveste spre un viitor trist! Este pentru a două oară cred, în întreaga istorie a companiei, când Apple anunță un eveniment pentru luna martie. Acest fapt s-a mai întâmplat când gigantul a lansat MacBook 12", iar utilizatorii știu cum a sfârșit acesta. Anunțul gigantului din Cupertino a dat start speculațiilor. Tot felul de informații, pe surse, au început să apară. Cu toții prognozează în legătură cu device-urile ce urmează să fie updatate. Se pun pariuri în legătură cu un nou iPad 12 Pro, 5G, cu ecran led, memorie mai mare...
Invitatie la re-conectare
Invitatie la re-conectare! Este foarte clar că în ultima perioadă ne-au devenit mai familiare icoanele din browserele de net. Dacă mă uit cu aproape un an în urmă trebuie să recunosc că nici nu știu cum a trecut primăvara. În anii trecuți mă bucuram de primele flori apărute în copacii de la drum. Admiram primii ghiocei, albăstrelele, lalelele...