Absolvent de jurnalistica, pasionat de fotografie si film si de 30 de ani manager al MacPixel.

Follow me on instagram

© 2017 MacPixel!

Blog

Macpixel / Blog (Page 50)

Campanie pentru legalizarea marijuana

Campanie pentru legalizarea marijuana. „37 de secunde”este un spot șoc, mai cu seamă că protagonistul, din Louisian

Coca Cola își schimbă ambalajul

Coca Cola își schimbă ambalajul. Pare șocant. Știu. Este poate cea mai recunoscută marcă de pe planetă și alege o variant

Fotografia culinară

Fotografia culinară sau food photography este unul dintre lucrurile pe care îl facem la MacPixel. Scriu despre asta pentru că m

Lansarea Canon EOS R5c

Lansarea Canon EOS R5c a avut loc azi dimineață. N-au apucat cei de la Canon să pună filmulețul că au și apărut, undeva cu

Servicii Logo Design La Cantina

Servicii logo design La Cantina, una dintre cele mai vechi crame din vestul României. Am promis că o să vin din urmă cu proiec

Din nou despre reciclare

Din nou despre reciclare. Vă spuneam săptămâna trecută, cred, despre faptul că tot mai multe companii îmbrățișează feno

Missing Holidays

Missing Holidays este cel mai nou spot non-commercial al Fundației SickKids. Misiunea organizației este aceea de a investi în s

Netflix ne pregateste supriza…

Netflix ne pregateste supriza…De aproape doi încoace, cu o grămadă de restricții, cu munca remote, fără ieșiri la res

Aveti probleme cu somnul?

Aveti probleme cu somnul? Nu sunteți singurii. Este tot mai multă lume care se plânge în legătură cu tublurările serioase d

GoPro a scos o nouă baterie!

GoPro a scos o nouă baterie! Am pus poza asta aici. E de la ei, de pe site. Mă gândesc că o imagine cu un dreptunghi negru cu

Packaging redesign pentru Budweiser

Cei de la JKR din Londra au fost profund implicați în ultima perioadă în redesignului brandului de bere Budweiser. Potrivit oficialilor companiei, inițiativa are rolul de a face din marca de bere un competitor la nivel global. Sarcina echipei de creație nu a fost deloc ușoară, deoarece clientul nu a dorit să renunțe la nimic din iconografia pe care deja o folosește Budweiser. “Intenția noastră, declara Rob McCarthy, vice-președinte Budweiser a fost aceea de a găsi un design puternic atât pentru consumatorii vechi ai mărcii, cât mai ales pentru cei noi”. Pentru cei de la JRK nu a fost doar o provocare, ci un privilegiu și, de ce să nu recunoaștem, o buna afacere. În această vara Budweiser a introdus și o ediție limitată dedicată Zilei de 4 Iulie, designul acestui produs fiind de asemenea realizat de JRK. ...

Cât de prost să fii?

Numai ieri scriam despre plagiat. La ce urmează să vă mărturisesc azi nici nu știu cum să îi spun. Culmea tupeului sau a prostiei? În urmă cu peste cincisprezece ani când am început business-u ăsta mă enervam foarte tare când apărea câte unul cu lucrări copiate de pe net și le prezenta drept personale. Îmi aduc aminte că am fost invitat odată la o firmă care dorea să colaboreze cu noi pe parte de web și au început să ne arate pe computer portofoliul lor, ca să vedem cu cine stăm de vorbă. Derulau destul de repede lucrările din "portofoliu" numai că la un moment dat i-am rugat să dea o imagine înapoi. Era exact un afiș făcut de noi pentru o firmă de modeling. M-am ridicat și am plecat. În spatele meu l-am auzit pe unul dintre tinerii asociați la firma respectivă spunându-i celuilalt: "Bă boule, ți-am zis să nu băgăm asta, că știm cine a făcut-o". Din aceeași categorie vă prezint imaginile de mai jos: Sigur, cei din domeniu recunosc foarte ușor originalul, imaginea din partea stângă. Dar oare cât creier trebuie să ai nu doar să copiezi grafica site-ului original ci să traduci și textul...

Cum poți să devii un hoț anonim

Imaginea mărului în care în locul mușcăturii a fost pus profilul creatorului Apple a făcut înconjurul lumii. Iată însă că a apărut și primul scandal legat de paternitatea imaginii. Chiar dacă aceasta l-a făcut cunoscut pe Mak Jonathan, cel care a postat-o pe rețelele de socializare, imaginea a fost creată de fapt în luna mai de către Chris Thornley și postată de către acesta pe contul său de Flickr. La câteva zile după ce au apărut acuzele privind furtul de proprietate intelectuală, Mak a ținut să aducă lămuriri pe blogul său personal, justifincându-se că nu a știut despre existența imaginii și că oricum el nu a făcut nici un ban de pe urma răspândirii ei, că nu a avut nici un avantaj...

Primul restaurant al lui Jamie Oliver

Nici nu mai știu unde l-am descoperit prima oară pe Jamie Oliver, cred totuși că la televizor când încercam să adulmec savoarea mâncărurilor preparate imaginându-mi că ies din ecranul tv-ului. După succesul serialului televizat, imediat în librăriile noastre au început să apară cărțile de bucate care ne învățau să gătim cu Jamie. Ne-am luat și noi vreo trei titluri diferite și trebuie să vă spun că praful nu a avut timp să se pună pe ele, chiar dacă, în România fiind, ai probleme în găsirea anumitor ingrediente pentru completarea rețetelor. Săptămâna trecută însă am avut plăcerea să fiu la o întâlnire de două zile care s-a ținut în primul restaurant a lui Jamie Oliver, "Fifteen", în Amsterdam. Aici l-am cunoscut pe Ralf van Pelt, managerul localului, un tănar sub 30 de ani, de o modestie dezarmantă, mereu cu zâmbetul pe buze. Localul este departe de a fi unul fițos, un spațiu plăcut, cu o bucătărie deschisă care te lasă să îi pătrunzi secretele și un colț din care, cuminți, cărțile lui Jamie Oliver privesc clienții. Ralf ne-a dezvăluit din biografia lui Jamie Oliver, faptul că lucrurile nu au fost întotdeauna roz pentru legenda restaurantului și tocmai de aceea și acum, aici sunt primiți tineri ai străzii cărora li se oferă șansa de a învăța o meserie după care să poată să își câștige cinstit existența. Două zile cât am stat acolo, între discuții pauzele erau umplute de consumarea unui fel de mâncare. O servire ireproșabila. Tineri de diferite naționalități care lucrau într-o armonie perfectă. A fost ceva deosebit. Nu mă întrebați ce am mâncat, probabil mi-ar fi mai ușor să rasfoiesc una dintre cărțile de bucate și să vă spun, dar ar lua timp. Adevărul e că au fost combinații care în cazul unei majorității de clienți români ar fi putut părea ciudate. Ajunge să vă spun doar de sandwich-ul servit de exemplu la micul dejun, pâine prăjită cu o felie de salam peste care era pusă o lingură de dulceață și o funză de mentă. Cum vi se pare? Chiar dacă strâmbați din nas, adevărul e că nimănui nu i-a picat greu. A fost chiar delicios. Până să ajungem însă să ne contrazicem în gusturi, mai bine vă las să vedeți imaginile realizate. O imagine din exterior, restaurantul se află în imediata apropiere a docului unde din timp în timp "parchează" câte un vas de croazieră. Pentru că e vorba despre un eveniment deosebit,...

Cămara cu mirodenii

Suntem foarte aproape de lansarea unei noi firme. Va fi un magazin de condimente din toată lumea pe care gurmanzii sau cei îndrăgostiți de arta culinară le vor găsi chiar în centrul Timișoarei. Camara cu mirodenii va suprinde nu doar prin ofertă, ci și prin amenajare. Am să vă arăt sigla noului magazin iar în săptămânile ce urmează am să încerc să vă dezvălui câte puțin din cum va arăta interiorul. Asta ca să vă fac curioși și să veniți cât mai mulți la deschiderea pe care, dacă lucrurile merg cum le-am planificat, am stabilit-o la sfarșitul lui octombrie. ...

De la frunza la interzis minorilor!

Faptul că în România s-a copiat la greu nu mai este un secret pentru nimeni. Totul s-a făcut pe furat, cel puțin până acum, iar rezultatele de la BAC au fost un exemplu care susțin cele de mai sus. La fel stau lucrurile și în branding, firme care își bazează importanța pe copierea unor elemente de identitate din logo-urile unor branduri celebre. Plagiatul a mers atat de departe încât uneori au fost inversate doar două litere din sigla originală sau s-a schimbat doar nunanța culorilor. Unii însă nu s-au mulțumit cu simpla copiere, ci au vrut să demostreze că sunt mai tari decât originalul. Este cazul unei companii locale care nu numai că a copiat frunza Elenei Udrea, din campania de promovare pentru România, ci a multiplicat-o în cel mai nefericit mod. Imaginea de mai sus este cel mai evident exemplu pentru ce poate ieși atunci când habar nu ai de branding, dar furi o imagine din browserul pc-ului și folosești trei comenzi, copy, paste și transform… În cel mai nefericit mod, iar când folosești imaginea pentru promovarea unei companii din domeniul culinar mi se pare cu atât mai grav. ...

Public relation MacPixel

Astazi, stand de vorba cu fetele in firma mi-am dat seama ca una dintre activitatile pe care le facem la greu, PR-ul, nu se regaseste pe site-ul nostru. Pana punem un buton cu PR, nu imi ramane decat sa scriu pe blog despre ce facem in acest domeniu. Saptamana trecuta, de exemplu, am fost plecat la Amsterdam pentru un eveniment la care am participat alaturi de Generatie Tanara Romania si Not for Sale. Ceea ce am reusit in urma celor patru zile petrecute in Olanda nu este numai crearea unui curent favorabil tarii noastre, ci infiintarea Academiei Not for Sale si a cel putin zece locuri de munca incepand cu primavara lui 2012. Dintre acestea cea mai importanta mi se pare academia, mai ales daca va spun ca aici vom organiza cursuri de social marketing, film, fotografie, relatii publice, webdesign, advertising, business...

Propunere

Aflat cu treabă prin centrul orașului mi-am zis să fac o poză de pe scările catedralei, să prind clădirea teatrului. Nu mare mi-a fost mirarea atunci când am ajuns acasă și am constat că întreaga priveliște este acoperită de un păienjuniș de cabluri de tot felul. Poate nu ar fi rău, pentru imaginea orașului, măcar în centru, deși știu că este o normă europeană care cere acest lucru, să tragem toate firele pe sub pământ. Ce ziceți? ...