Absolvent de jurnalistica, pasionat de fotografie si film si de 30 de ani manager al MacPixel.

© 2017 MacPixel!

Blog

MacPixel Creative Studio / Publicitate  / De la frunza la interzis minorilor!

De la frunza la interzis minorilor!

Faptul că în România s-a copiat la greu nu mai este un secret pentru nimeni. Totul s-a făcut pe furat, cel puțin până acum, iar rezultatele de la BAC au fost un exemplu care susțin cele de mai sus. La fel stau lucrurile și în branding, firme care își bazează importanța pe copierea unor elemente de identitate din logo-urile unor branduri celebre. Plagiatul a mers atat de departe încât uneori au fost inversate doar două litere din sigla originală sau s-a schimbat doar nunanța culorilor.
Unii însă nu s-au mulțumit cu simpla copiere, ci au vrut să demostreze că sunt mai tari decât originalul. Este cazul unei companii locale care nu numai că a copiat frunza Elenei Udrea, din campania de promovare pentru România, ci a multiplicat-o în cel mai nefericit mod.

Imaginea de mai sus este cel mai evident exemplu pentru ce poate ieși atunci când habar nu ai de branding, dar furi o imagine din browserul pc-ului și folosești trei comenzi, copy, paste și transform… În cel mai nefericit mod, iar când folosești imaginea pentru promovarea unei companii din domeniul culinar mi se pare cu atât mai grav.

1 Comment
  • Karim
    10 februarie 2012 at 4:02

    De fiecare data cand vin la rude in Bucuresti parca sunt intr-un film cu prosti.Nu stiu cine le-a dat carnete bucurestenilor, nu stiu ce fel de cod rutier au invatat ei la scoala de soferi, cert este ca nu se respecta nici o regula de circulatie. Pana si semnalizatul este facultativ.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.