Branding în stil românesc
Atunci când ne sunt solicitate servicii de branding, prima noastră preocupare este să identificăm elementele care trebuie să facă diferența dintre clientul nostru și restul plutonului. Să-i scoatem în evidență punctele tari. Lucrurile devin mai complicate cu cât sunt mai mulți competitori pe același segment de piață. Cum poți fi catalogat însă atunci când ești UNIC și „reușești” să-ți vinzi activul la fier vechi? Categoric TÂMPIT! Și exemplul nu putea să vină decât din România, normal, de la o societate de stat.
Este vorba despre Societatea Feroviara de Turism, care a tăiat și vândut la fier vechi bucățică cu bucățică singurul tren sanitar din Europa!
Au aruncat la gunoi o parte din istoria CFR care, în opinia mea, ar fi fost un punct de atracție într-un muzeu al căilor ferate române. În modul ăsta sigur putem plăti în fiecare an câte o firmă pentru brandingul de țară, să ne schimbăm logo-ul odată la 12 luni, după care să facem un scandal internațional legat de costuri… Pănă la urmă o fi și asta o idee de promovare ?!?