Anak Malaezia este o reclama jenanta
Anak Malaezia este o reclama jenanta. Imaginea a fost realizată de un canal de streaming chinez. Posterul a fost creat anul trecut, cu ocazia Zilei Naționale a Malaeziei. Anak Malaysia se traduce defapt „Copilul Malaeziei” și scopul reclamei era acela de a promova, gratuit, producțiile video locale.
Val de proteste…
Modul în care graficienii au încadrat luna și steaua în logo-ul afișului, a creat un val de proteste. Pe bună dreptate Anak Malaezia este o reclama jenanta. Dincolo de buna intenție a graficienilor, aceea de crea din literele k și M silueta unui copil care include elementele din stema țării, rezultatul a fost deplorabil. Nouă din zece persoane, la o primă vedere citesc ANAL și asta în cazul localnicilor. Dacă vorbim de străini, nici nu are rost să mai pomenim procentul.
Este unul din cazurile deplorabile în care am putea spune că nu există un cap limpede. Cineva „din afară” care să mai arunce o privire asupra lucrării, înainte ca aceasta să fie dată la tipar.
Exemple similare…
Anal, pardon, Anak Malaysia, nu este un caz singular, de-alungul timpului greșeli de acest tip s-au întâlnit și la case mai mari. De exemplu, cu vreo zece ani în urmă, Oficiul pentru Comerț al Marii. Britanii a dat-o în bară. Au creat un logo din inițialele organizației. Nimeni nu a observat nimic dubios până când sigla nu a început să fie folosită și pe alte materiale de branding. Imediat ce logo-ul fost imprimat pe pixuri, creioane, mouse-uri și alte obiecte promoționale, nu a durat mai mult de câteva minute până când angajații biroului și-au dat seama de eroare.
De notorietate e și gafa imensă făcută de cei de la Tesco, în Irlanda. Ambalajul Buttermilk-ului lor avea să ajungă imediat în paginile The Guardian. E clar că cei care au realizat designul resptectivului ambalaj, numai la grafică nu s-au gândit. Din orice unghi privești imaginea este a unui penis.
În concluzie…
În concluzie, ca firmă care oferim servicii de logo design, de branding, de vreo 30 de ani, pot spune că e foarte necesar ca măcar o persoană care să nu fi fost implicată în procesul de realizare al unui logo să arunce o privire asupra rezultatului final. Așa cum la ziar înainte de a vedea lumina tiparului exista un BT, la fel trebuie să existe un cap limpede și într-un studio creativ.