Reclamă de cacao cu gust discriminator
Am văzut zilele trecute la televizor noua reclamă ROM. După terminarea spotului, în primele secunde am crezut că nu prea am înțeles despre ce era vorba, apoi încetul cu încetul m-am dezmeticit și am trecut de la sentimentul de dispreț la cel de indignare.
Chiar suntem proști și lipsiți de demnitate. Adică de acuma ROM, unul dintre puținele branduri care ne-a rămas „de pe vremuri” e mai bun numai pentru că steagul României a fost înlocuit cu cel american? Și de ce a fost înlocuit? Ca să se simtă românii mândri. Mă întreb ce face mult trâmbițatul CNA. Parcă stăteau cu ochii agățați pe micile ecrane în goană după vreun dezacord sau o vorbă deșucheată scăpată înainte de miezul nopții. Domnilor, asta este discriminare pe față!
Să fie clar, nu am nimic cu americanii și steagul lor, dar probabil la ei în State o asemenea măgărie, cu un steag chinezesc eventual, nu ar mai fi rulat de mult.
Dacă Bucureștiul permite ca asemenea reclame să ruleze poate că nu am înțeles eu bine și e timpul ca în anumite zone ale țării să înlocuim steagul tricolor cu un altul care să ne facă să ne mândrim. Asta ca să nu mai fim tentați să plecăm „oriunde în lume”.
Aldo
5 octombrie 2010 at 11:06Ciocolata ROM nu mai e detinuta de mult de romani, apartine grupului englez Cadbury Schweppes, al doilea producător de dulciuri la nivel mondial, deci mai bine ar fi pus steagul englez si i-ar fi zis ENG.
MacPixel
5 octombrie 2010 at 11:31Eram convins ca proprietarii nu mai sunt romani. Nici nu cred ca avem vreo marca de ciocolata detinuta de vreo firma romaneasca care sa isi permita sa-si faca reclama la tv.
kriss
5 octombrie 2010 at 11:54Si mie care imi placea ciocolata si chiar credeam ca e romaneasca.
MacPixel
6 octombrie 2010 at 14:05A fost…
Cosmin Dumitru
6 octombrie 2010 at 19:26Corect comentariu, jenanta situatie… „for what ? FOR YOU !!” …for you bai boilor ca sa nu mai spuna lumea ca aveti capitala la Budapesta, asta in cazul in care va recunoaste cineva numele tarii ?! (mie asa imi suna)
Insa, sa nu uitam ca macar ROM a fost cumparat !
Avem „branza” … tigarile „carpati” si o groaza de altele care au fost, pur si simplu, subtilizate cu tupeu si inregistrate ca marci comerciale la nivel de planeta !
LaMedia Timisoara
7 octombrie 2010 at 17:45Marketingu’ lu’ peste! Eu sunt un consumator de cioocolata „Rom”. Azi am fost la Auchan in Timisoara si printre altele am vrut sa ma aprovizionez cu ciocolata, pentru saptamana care vine, dar cand am vazut ambalajul am renuntat. Langa raftul cu ciocolata „Rom”, era un baiat imbracat ca Uncle Sam. Penibil!!!
MacPixel
8 octombrie 2010 at 11:33Da, am remarcat ca sunt perseverenti si continua campania, cat priveste „hostes”-ul imbracat in Uncle Sam, baiatul n-are nici o vina. Cred ca baietii de la ROM sunt foarte multumiti ca au starnit valva in jurul produsului lor. In terorie, o reclama este reusita daca se vorbeste de ea… Insa cred ca in ceea ce priveste lucurile cu ROM teoria nu se prea verifica. As fi foarte curios sa aflu cat a costat rebrandingul + campania si unde se situeaza cota vanzarilor…
Aldo
8 octombrie 2010 at 12:03Ne-am fi simtit mai bine daca englezii ar fi pornit aceasta campanie, dar din pacate se pare ca tot romanii au intitiat aceasta schimbare radicala. Adrian Botan, Creative Partner McCann Erickson. „Strategia care sta la baza acestei campanii este de directionare a comunicarii catre targetul tanar prin apelul la valori emotionale, proprii acestuia”.
MacPixel
8 octombrie 2010 at 16:01“Strategia care sta la baza acestei campanii este de directionare a comunicarii catre targetul tanar prin apelul la valori emotionale, proprii acestuia”… Ce tampenie, ca sa nu zic tampit. Asta e din categoria celor care sunt foarte atenti la impresia artistica, la limbaj si mai putin la continut care poate sa lipseasca cu desavarsire din moment ce rosteti cuvinte gen target, strategie, directionarea comunicarii, valori emotionale… De unde naiba sa aiba ROM-ul valoare emotionala pentru targetul tanar mai Botane? Nu cred ca faci parte din generatiile care se bucurau de un Rom, Kandia sau Ambasador si asta pentru tine e chiar un handicap pe care din pacate ti l-ai manifestat din plin in aceasta campanie.
Aldo
8 octombrie 2010 at 17:35Ai dreptate Mac Pixel! :)))) Cred ca si-au dat seama si ei intr-un tarziu, ca ceva nu-i in ordine pentru ca am vazut deja, asta seara, o scadere a pretului la ciocolata ROM in ambalaj american cu 20%.